İnstagram iki milyon kullanıcı filtresini kaldırdı

Sosyal Medya Platformlarında AR Filtrelerinde Değişim

Sosyal medya platformlarında artırılmış gerçeklik (AR) filtrelerinin kullanımında önemli bir değişim yaşanıyor. Instagram’da içerik üreticileri tarafından tasarlanan 2 milyondan fazla güzellik filtresi 14 Ocak’ta kaldırılırken, Meta’ya ait 140 resmi filtre ise hala aktif olarak kullanılabilecek.

2015 yılında Snapchat ile popüler hale gelen yüz filtreleri, zamanla Instagram, TikTok gibi uygulamalarda da yaygınlaştı. Yavru köpek, tavşan kulak gibi filtrelerle başlayan trend, son zamanlarda yüz pürüzsüzleştirme, burun küçültme, dudak dolgunlaştırma gibi gerçeklikten uzak güzellik standartları içeren filtrelerle evrim geçirdi.

Kaldırma Kararı ve Yeni Odaklar

Meta, filtreleri kaldırma kararını daha önemli ürünlere odaklanmak istediklerini belirterek açıkladı. Şirket, artırılmış gerçeklik tabanlı yeni cihazlar arasında özellikle Orion AR (sanal gerçeklik) gözlüklerine ağırlık verecek.

Uzmanlara göre, gerçeklikten uzak güzellik standartlarına sahip filtreler bireylerin beden algısını olumsuz etkileyebiliyor. Bu değişikliği doğal güzellik anlayışını destekleyici bir adım olarak görenler olduğu gibi, bu durumu ifade özgürlüğüne müdahale olarak nitelendirenler de bulunuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir